ريزش موي ناگهاني


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 17 تير 1398
بازدید : 11
نویسنده : admin

 

در بيان علت اين بيماري آمده، سيستم ايمني بدن به دليل ناشناخته‌اي نسبت به ريشه‌هاي قسمتي از موهاي سر، صورت يا بدن حساس شده و با اين توجيه كه ريشه‌هاي مو دشمن يا عامل بيگانه است، به آن حمله و موجب ريزش موي موقت در همان محل مي‌شود. اين بيماري از مشكلات شايع است كه برابر آمارهاي مختلف 10 تا 20 درصد از مردم از دوران طفوليت تا پيري حداقل يك بار آن را در زندگي خود تجربه مي‌كنند.

اما علل و عوامل ديگري در تشديد اين بيماري موثرند؛ مانند بيماري تيروئيد، كم‌خوني، سابقه خانوادگي، استرس و اضطراب، عفونت‌هاي دهان و دندان و سينوس‌ها، ضربه به سر مانند برخورد ناگهاني سر به در و ديوار، جوش يا كورك يا تحريكات مزمن يا مستمر در نقاط مودار سر و بدن و اختلالات كروموزومي ‌يا ژنتيكي.

رويش مجدد موها معمولا در اكثر بيماران بعد از چند ماه آغاز و طي 6 ماه تا يك‌سال كامل مي‌شود. در ابتداي رويش، چه با درمان و چه بدون درمان، موها كركي نازك و بور يا به رنگ روشن خاكستري هستند كه به مرور زمان بر ضخامت و تيرگي آن افزوده مي‌شود، اما احتمال ريزش مجدد موها در همان منطقه يا مناطق ديگر 25 درصد است و اساسا هيچ درمان پيشگيرانه بجز براي موارد تشديدكننده كه در بالا اشاره شده، براي اين نوع ريزش مو وجود ندارد.

امروزه درمان‌هاي مختلفي براي اين بيماري پيشنهاد مي‌شود كه با شدت و وسعت بيماري مرتبط است. به عنوان مثال براي يك ريزش موي سكه‌اي كوچك، ماليدن يك پماد موضعي يا محلول‌هاي تحريك‌كننده رويش مو و در مواردي تزريق موضعي استروئيد رقيق شده كافي است و حتي عده‌اي از پزشكان بر اين اعتقاد هستند كه جز اعتمادسازي براي بيمار از رويش مجدد موها، هيچ درمان ديگري نياز نيست، اما در مواردي كه شدت و وسعت بيماري بيشتر از يك ضايعه كوچك بوده و مناطق وسيعي از سر، صورت يا بدن گرفتار شده به نحوي كه شخص ممكن است در روابط اجتماعي دچار مشكلات جدي شود، درمان‌هاي استروئيد خوراكي، ايمونوتراپي، نور درماني (اشعه فرا بنفش)، تحريك پوست با داروهاي تحريك‌كننده نيز از ساير درمان‌هاي رايج است كه فقط با نظر پزشك متخصص پوست قابل انجام است.

نكات مهم

هيچ‌گونه شامپو يا صابوني موجب ريزش و حتي رويش مجدد موها نيست.

هيچ‌گونه رژيم غذايي در ريزش يا رويش تاثيرگذار نيست.

منبع:asriran.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان vers و آدرس verst.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com